آمار بستری‌های کرونا با طرح شهید سلیمانی به ۳۰ درصد کاهش یافت

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی عصر دوشنبه در مراسم یادواره شهدای مدافع سلامت در کرمان اظهار کرد: از برگزارکنندگان این مراسم که همه چیز را منطبق با پروتکل‌ها تدارک دیده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در تشییع شهید سلیمانی صحنه‌هایی از عشق و دلدادگی به سردار رشید اسلام خلق شد، گفت: سردار سلیمانی چه کرد که این جمعیت عظیم از همه گروه‌ها و اندیشه‌ها و خطوط و تفکرها به عشق ایشان به کرمان سرازیر شدند؟ شهادت امثال سردار سلیمانی غیر از رستگاری خودش در بعد شهادت، باعث تحقیر و فروپاشی فردی می‌شود که به دست پلیدش مایه پیوستن این عزیزان به معشوق می‌شود.

نمکی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی به بی‌آبرویی تروریست‌های بین‌المللی افزود و رسوا کرد. آنهایی که فکر می‌کردند با ترور این مرد بزرگ پیروزی به دست می‌آورند، دنیای اسلام را منقلب و وحدت مقاومت را بیش از پیش کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه من نیز دلداده سردار سلیمانی بودم، یادآور شد: من هم داغ سردارانم را در مدافعین سلامت همانند سردار سلیمانی که سرداران و سربازانش را در دفاع از حرم از دست داد، دارم و من هم دلشکسته داغ عزیزانی هستم که در این ایام در بین صدیق ترین یارانم در جبهه مدافعین سلامت از دست دادم و داغدارم.

نمکی عنوان کرد: به نظر من بزرگترین خصیصه سردار سلیمانی عاشقی بود. بزرگترین نشان دلبستگی و دلدادگی این بزرگمرد روح بلند عارفانه و عاشقانه بود، سردار سلیمانی دلی داشت سرشار از محبت و سوز و گداز و سینه‌ای سوخته برای این سرزمین داشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی، ادامه داد: سردار سلیمانی سینه‌اش را آماده کرده برای پذیرایی از عشق الهی و رنج کشیده بود، آرام با یاد خدا و بی‌قرار برای پیوستن به خدا بود. پایداری و پایندگی دولت سلیمانی دلدادگی عشق الهی است، یکی از ناب‌ترین ویژگی این مرد بزرگ فروتنی، مردم‌دوستی، صبوری و بی‌اعتنایی به دنیا بود، دنبال پست و مقام نبود. سیاست‌زدگی جزئی از وجودش نبود و فقط زیر خیمه ولایت بود و یک عمود قبول داشت و آن هم رهبری بود.

همراهی همراهان حاج‌قاسم با مدافعان سلامت عظمتی بزرگ در کشور خلق کرد

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه طرحی که با نام او مزین شد چه افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی آفرید، تصریح کرد: وقتی کرونا آمد در اوج تحریم‌های ظالمانه بودیم، وقتی می‌خواستیم ماسک و لباس برای نظام سلامت بیاوریم دشمن همه راه‌ها را برای ما بسته بود. با غیرت و همت و شجاعت همه فرزندان این سرزمین ۵۵ روز پیک اول را به گونه‌ای مهار کردیم که مرگ‌ها به زیر ۴۰ رسید و از واردکننده به صادرکننده ماسک، شوینده، گان و … بدل شدیم.

نمکی عنوان کرد: حماسه‌ای خلق شد و عظمت ملت ایران نمایان‌تر شد. مؤسسات معتبر بین المللی برآورد کردند که در ماه نوامبر و دسامبر ایران مرگ بالای هزار و ۲۰۰ نفر را تجربه خواهد کرد، دوباره دور هم جمع شدیم تجربه‌ای که با دوستانمان در بسیج داشتیم را دوباره احیا کردیم.

نمکی یادآور شد: طرحی با نام شهید سلیمانی طراحی شد که عزیز و محبوب ائمه و خدا و خانواده شهدا بود و متوسل شدیم به آبروی حاج‌قاسم، اتفاق بزرگی رقم خورد که در دنیا مثال‌زدنی است. همه پیش‌بینی‌های مرگ و میر در همه جای جهان محقق شد و بیشتر هم شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما از مرگ یا بیماری کسی خوشحال نیستیم اما مرگ‌های آمریکا از سه هزار نفر رد شد، آلمان، انگلیس و… از یک‌هزار مورد در روز عبور کرد، اما در کشور ما به نسبت قبل از شروع طرح به حداکثر یک سوم رسید و میزان بستری‌ها به حدود ۳۰ درصد کاهش یافت و کسانی که قبول ندارند را دعوت می‌کنیم به بیمارستان‌ها بروند و تخت‌های خالی را ببینند.

نمکی با بیان اینکه همراهی همراهان حاج‌قاسم با مدافعان سلامت عظمتی بزرگ در کشور خلق کرد، تصریح کرد: در عرض ۴۰ روز به این دستاورد بزرگ ملی رسیدیم. با شیوه حاج‌قاسم که خانه به خانه به‌دنبال ویروس داعش می‌گشت، ما به دنبال کرونا گشتیم و توانستیم این دستاورد ملی را کسب کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: مفتخریم، همدلی بین بسیج و نیروهای مسلح، هلال‌احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد و بدنه دولت و تمام کسانی که در نظام سلامت اعم از بهورز، خانه بهداشت تا متخصصان برجسته در بخش‌های بالینی همه توانستند این حماسه عظیم ملی را خلق کنند که بر رهبر معظم انقلاب که همواره در حمایت و هدایت و رعایت اصول همراه ما بود و بر همه مردم ایران و عزیزان در دولت جمهوری اسلامی و کسانی که برای اعتلای این سرزمین می‌کوشند مبارک باشد، امیدواریم روز و روزگار خوش‌تر برای جمهوری اسلامی در پیش رو داشته باشیم.

107
0 0