انتشار مطالب غیرعلمی درباره واکسن ها، خیانتی بزرگ به سلامت مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، علوی با اشاره به این که مهمترین و اولین اقدام برای کنترل بیماریهای عفونی پیشگیری است اظهار کرد: به طور کلی در هرجامعه ای پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی افزود: از اولین روزهای شیوع ویروس کووید ۱۹ تلاش مجموعه کادر درمان و بهداشت کشور، کنترل این پاندمی است.

فوق تخصص بیماریهای عفونی بیمارستان لقمان حکیم ضرورت توجه به پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد که هرچه سریعتر نتایج تحقیقات در راستای کشف واکسن و یا داروی موثر منتشر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه از تلاش شبانه روزی دانشمندان سراسر دنیا برای کشف واکسن موثر کووید ۱۹ خبر داد و ضمن انتقاد از توصیه های افراد غیر کارشناس در فضای مجازی تاکید کرد: اظهار نظر افراد غیر متخصص، بدون داشتن هیچ سابقه علمی درباره نحوه استفاده از واکسن ها می تواند باعث نگرانی و تشویش افکار عمومی شود.

علوی ضمن انتقاد از انتشار مطالب غیر علمی درباره استفاده از انواع واکسن ها توضیح داد: انتشار این مطالب یک خیانت بزرگ به سلامت شهروندان محسوب می شود.

فوق تخصص بیماریهای عفونی بیمارستان لقمان حکیم درباره نحوه توزیع واکسن ها نیز توضیح داد: آزمایشات بسیار گسترده ای از مرحله تولید تا توزیع واکسن ها صورت می گیرد و هر دارویی که به بازار عرضه می شود دستاورد سالهای سال تحقیق، بررسی و مطالعه است.

وی یادآور شد: هر واکسنی که به بازار عرضه می شود دارای پیشینه و تجربیات علمی است بنابراین تمامی عوارض و مزایای واکسن ها به صورت کاملاً علمی در چارچوب پروتکل های سازمان جهانی بهداشت به مردم عرضه می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: علاوه بر مسئولان و متخصصان داخلی تمامی نهادها، سازمانها و پزشکان بین المللی نیز نحوه تولید و توزیع واکسن ها را رصد می کنند تا در این چرخه هیچ گونه مشکل و یا مساله‌ای ایجاد نشود.

به گفته علوی مرگ و میری که بدنبال عدم واکسیناسیون اتفاق می افتد به مراتب تبعات سنگین تری در پی خواهد داشت و می تواند سلامت جامعه را تهدید کند.

فوق تخصص بیماریهای عفونی بیمارستان لقمان حکیم ضمن مردود خواندن اطلاعات نادرست و جعلی که اخیراً درباره واکسن ها و مضرات آن در شبکه های مجازی منتشر شده تاکید کرد: مردم صرفاً اطلاعات علمی و دقیق را باید از مراجع رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کنند و هرگز توجهی به مطالب غیر علمی از سوی سودجویان و افراد غیر متخصص نداشته باشند.