اولین پلاسما درمانی در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شد

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، علی بختیاری ظهر امروز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول که در سالن جلسات سپاه برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴ هزار و ۶۱۲ نفر با علائم حاد تنفسی به بیمارستان بزرگ دزفول مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۵۸۳ نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی میزان فوتی‌های ناشی از کرونا را در بیمارستان بزرگ دزفول نسبت به بیماران بستری ۷.۹ درصد برشمرد و افزود: ۱۲۶ نفر از فوتی‌های بیمارستان ساکن شهرستان دزفول بوده‌اند.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول با بیان اینکه ۷۴ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در این بیمارستان دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلب و عروق، دیابت، فشارخون و ضعف ایمنی بوده‌اند، تصریح کرد: تاکنون ۳۰۵ بیمار کرونایی به دلیل بدحالی در آی. سی.یو بیمارستان بستری شده‌اند که ۳۰ درصد از آنها فوت کرده‌اند.

بختیاری عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵ بیمار کرونایی بدحال در آی. سی.یو بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند که از این تعداد ۸ نفر تحت تنفس مصنوعی قرار دارند.

تکمیل ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول

وی یادآور شد: ۱۰ بخش شامل ۶ بخش حاد تنفسی، ۳ بخش آی. سی.یو و یک اورژانس حاد تنفسی ایزوله در بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یافته است که متأسفانه ظرفیت پذیرش این بیماران در بیمارستان بزرگ دزفول که محل بستری بیماران شهرستان‌های دزفول، شوش، گتوند و سایر شهرستان‌های اطراف هست، تکمیل شده است.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول از ابتلای ۱۶۳ نفر از کادر این بیمارستان به کرونا خبر داد و گفت: چارت بیمارستان شامل واحد تجهیزات، بهداشت محیط، تأسیسات، تغذیه، بهبود کیفیت و واحد پشتیبانی است.

بختیاری با اشاره به اضافه شدن دستگاه اکسیژن ساز پرتابل به ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول، عنوان کرد: برخی از تجهیزاتی که از وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده می‌شود از کیفیت لازم برخوردار نیستند لذا از خیران و مردم شهرستان تقاضا می‌شود در راستای تأمین حداقل امکانات مساعدت‌های لازم را در این راستا داشته باشند.

بختیاری با بیان اینکه سی‌تی‌اسکن بیمارستان بزرگ دزفول که از سال ۱۳۸۹ در بیمارستان مستقر است توان ساپورت این حجم از بیماران را ندارد، اضافه کرد: لازم است به منظور استفاده بهینه از سی‌تی‌اسکن بیمارستان بزرگ دزفول در این ایام مردم از سی‌تی‌اسکن افشار که تعرفه دولتی نیز می‌پذیرد، استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه در بیمارستان بزرگ دزفول مشکلی در زمینه داروهای نایاب و کمیاب وجود ندارد، عنوان کرد: با توجه به تأثیر اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان بیماری کرونا برای دریافت پادتن این ویروس، شب گذشته اولین پلاسما درمانی در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شد.

بختیاری توضیح داد: در پلاسمای خون بهبودیافتگان، سپر دفاعی در برابر ویروس کرونا وجود دارد و با تزریق این پلاسما به بیماران مبتلا به کرونا، ایمنی آنها تقویت می‌شود. این پلاسما تنها در بدن بهبودیافتگان کرونا وجود دارد لذا لازم است از این فرصتی که خداوند به آنها داده استفاده کنند و دیگران را نجات دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان بزرگ دزفول تنها بیمارستان تخصصی در این شهرستان است، گفت: فعالیت‌های روتین این بیمارستان نظیر جراحی‌های حساس بیماران تصادفی و سکته قلبی همچنان باید در این بیمارستان ادامه یابد لذا نمی‌توان خدمت‌رسانی به سایر بیماران را تعطیل کرد بنابراین با وجود اختصاص ۱۰ بخش بیمارستان به کرونا باید با تمام توان به سایر بیماران نیز خدمت‌رسانی کنیم.

بختیاری در پایان خواستار بسیج همگانی تمام ادارات، سازمان‌ها، نهادها و مردم با کادر درمان به منظور قطع زنجیره انتقال و شکست بیماری کرونا شد.

به گزارش مهر، شهرستان دزفول پس از اهواز دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان است و در وضعیت قرمز به سر می‌برد.

130
0 0