همبستگی جهانی برای تولید واکسن کووید ۱۹

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه مشترک نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و سازمان ملل متحد برای افزایش تلاش‌ها برای اتحاد و همبستگی مردم برای تولید واکسن کووید ۱۹ منتشر شد.

این بیانیه با پوشش چشمگیر رسانه‌های مهم جهانی و با نقل بیش از ۱۰۰۰ رسانه از جمله رسانه‌های اجتماعی، بازخورد موفقیت‌آمیزی داشت. این بیانیه پیش از اجلاس واکسن در لندن توسط اتحادیه جهانی واکسن که از ۴ ژوئن آغاز شده، مطرح و با اقبال رسانه‌ها مواجه شد. در این بیانیه آمده است:

نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و سازمان ملل متحد خواستار اتحاد بین این دو سازمان هستند تا تلاش‌هایشان را برای توسعه، آزمایش، افزایش تولید ابزار تشخیص ایمن، مؤثر، با کیفیت، مقرون به صرفه، درمانی، دارویی و واکسن را افزایش دهند. به طور خاص ما از دولت‌ها، بخش خصوصی، سازمان‌های بین‌المللی و جامعه مدنی می‌خواهیم تا نسبت به «واکسیناسیون یک ملت» متحد شوند.

کووید ۱۹ یک بیماری جهانی است که روی همه افراد در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد، اما تأثیر نامتناسب آن بر بیشتر گروه‌ها و افراد آسیب پذیر هم انکارناپذیر است. از آنجا که رقابت برای شناسایی مؤثرترین ابزارهای مبارزه با این ویروس با سرعت مداوم ادامه دارد، باید روحیه همبستگی جهانی حاکم شود؛ از هیچکس نباید غافل شد. واکسن مردم باید از افراد مرفه در شهرها تا فقرا در جوامع روستایی، سالمندان و جوانان در اردوگاه‌ها محافظت کند. قرارداد جهانی اجتماعی برای واکسیناسیون مردم در برابر بیماری کووید ۱۹ یک ضرورت اخلاقی است که همه ما را در بشردوستی کنار هم نگه می‌دارد.

وحدت و تعهد نسبت به واکسیناسیون مردم در برابر بیماری کووید ۱۹ باید با همکاری برابر جهانی و ایمن‌سازی در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری همراه باشد. با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، خدمات معمول ایمن سازی کودکان در حداقل ۶۸ کشور جهان به شدت آسیب دیده است، بطوری‌که کمپین سرخک در ۲۷ کشور و کمپین‌های فلج اطفال در ۳۸ کشور به حالت تعلیق در آمده است. حداقل ۸۰ میلیون کودک زیر یک سال نیز در معرض بیماری‌هایی از قبیل سرخک، دیفتری و فلج اطفال هستند. نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و سازمان ملل متحد، همتاهای ملی و بین‌المللی‌شان را فرا می‌خوانند تا به اولویت قرار دادن واکسن‌ها به عنوان ابزاری اساسی برای پیشگیری از میزان مرگ و میر بیش از حد به‌ویژه در کشورهای کم درآمد و مناطق بشردوستانه ادامه دهند.

در حالی که جهان بر توسعه فن‌آوری‌های جدید علیه کووید ۱۹ و در تأمین ارائه خدمات ایمن سازی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند، ما هشدار می‌دهیم که مداخلات زیست پزشکی که بدون تعامل و مالکیت افراد در پاسخ به بیماری همه گیر است، تا حدی مؤثر خواهد بود. ما عواقب سخت جوامعی که در آن‌ها برخلاف اولویت‌بندی آن هم در مرحله اولیه همه‌گیری عمل کرده‌ایم، مانند ابولا در کنگو را آموخته‌ایم و نباید همان اشتباه را تکرار کنیم. بنابراین ما از دولت‌ها و ایفاگران غیردولتی خواستار اولویت بندی سرمایه‌گذاری در جوامع هستیم و باید اطمینان حاصل کنیم که همه مردم، بدون تمایز، دانش، منابع و ابزارهای مرتبط جهت محافظت از کووید ۱۹ را در اختیار خواهند داشت. تا زمانی که واکسن افراد در دسترس نباشد، امید به کاهش تأثیر این بیماری در درجه اول بر دانش و رفتار افراد و توانایی آن‌ها در مقاومت در برابر تأثیر مستقیم و ثانویه کووید ۱۹ خواهد بود.

109
0 0