ضرورت اهدای پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان از بیماری کرونا

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان عشقی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید انتقال خون شاهرود با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی ضمن اشاره به اهمیت اهدای پلاسمای خون، بیان کرد: در کشور از هر صد نفر دو نفر اهداکننده خون هستند اما ازلحاظ اهدای پلاسما همچنان نیاز به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی داریم.

وی بابیان اینکه اهدای پلاسما در درمان بیماری‌ها دارای اهمیت است، بیان داشت: کسانی که یک ماه از درمان کرونای آن‌ها می‌گذرد حتماً برای اهدای پلاسمای خون به مراکز انتقال خون مراجعه و در درمان این بیماری کمک کنند.

مدیرعامل انتقال خون از تلاش برای درمان بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: اهدای پلاسما یکی از راهکارهایی است که در دستورکار قرار دارد و از سوی دیگر هر اهداکننده می‌تواند خون کامل و سایر اجزای آن مانند پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز را اهدا کند تا نیاز کشور در این زمینه برطرف شود.

عشقی با اشاره به اهمیت پلاسما در درمان سرطان‌ها و بیماری‌ها، بیان کرد: استقرار نظام تضمین کیفیت در تأمین خون و فرآورده‌های خونی به‌خصوص پلاسما که اهمیت درمانی دارد یکی از اولویت‌های سازمان است.

وی با تقدیر از اهداکنندگان مستمر خون در استان سمنان و به خصوص شهرستان شاهرود، گفت: کمتر از نیم درصد جمعیت کشور به شاهرود اختصاص دارد اما یک و نیم برابر میانگین کشوری در این شهرستان اهداکننده خون وجود دارد و این نشان از اهمیت درک اهدای خون توسط مردم این منطقه است.

مدیرعامل انتقال خون با اشاره به افتتاح ساختمان جدید انتقال خون شاهرود بعد از ۱۰ سال نیز، گفت: این ساختمان هنوز نیازمند تجهیزات و امکانات همچنین نیروی انسانی است که علیرغم مشکلات گرانی دلار و ارز و برخی کمبودهای اعتباری ان شالله بتوانیم در زمینه ارتقای شاخص‌ها گام‌های عملی خوبی را برداریم.

146
0 0