طغیان کرونا در خوزستان/۴۲۴ بیمار جدید شناسایی شد

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی ۴۲۴ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: به دستور استاندار خوزستان، به منظور شفاف سازی در اطلاع رسانی، آمار استان به تفکیک شهرستان‌ها و به صورت بیماران بستری و سرپایی ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب آمار ۲۴ ساعت گذشته تفکیکی استان به این صورت است که در حوزه دانشگاه جندی شاپور اهواز ۲۸۷ مورد جدید، ۹۳ مورد بستری و ۱۹۴ مورد سرپایی، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۶۴ مورد جدید ،۱۰ مورد بستری و ۵۴ مورد سرپایی، در حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۲۹ مورد جدید، ۱۳ مورد بستری و ۱۶ مورد سرپایی، در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان سه مورد که هر سه سرپایی و در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ۴۱ مورد جدید، ۱۵ مورد بستری و ۲۶ مورد سرپایی شناسایی شده‌اند.

احسان پور بیان کرد: بیماران سرپایی که به دنبال غربالگری در مراکز جامع سلامت شناسایی شده و نیاز به بستری نداشته‌اند، در قرنطینه خانگی به سر برده و تحت پایش مداوم مراکز بهداشتی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: همچنین هر سه آزمایشگاه تشخیص کرونا با حداکثر ظرفیت و با تلاش‌های شبانه روزی همکاران معاونت آموزش، بهداشت و درمان دانشگاه در حال به روز رسانی روند پاسخدهی به حجم بالای نمونه‌های دریافتی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متأسفانه از ابتدای شیوع اپیدمی در خوزستان تاکنون ۳۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند و چهار هزار و ۷۱۲ بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

110
0 0