کیت های تشخیص کرونا توسط چند شرکت ایرانی تولید شده است

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر امروز شنبه در ارتباط تصویری با خبرنگاران، اظهار کرد: طب سنتی ایرانی در کنار طب رایج می تواند کمک کننده باشد، در وزارت بهداشت اداره کلی هم تحت همین عنوان است تا وضعیت سلامت عمومی ارتقا بیابد و این موضوع جدیدی نیست، این با آن چیزی که افرادی تحت عنوان طب اسلامی و طب سنتی سودجویی می کنند فرق دارد و اصلاً به هم ربطی ندارد، آن چیزی که به عنوان طب ایرانی و سنتی است یک شاخه پزشکی و علمی است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تمامی نهادها با وزارت بهداشت برای راه اندازی نقاهتگاه ها همکاری داشتند، با توجه به موارد قطعی ابتلا به کرونا، نیاز به استراحتگاه های پیش بیمارستانی داریم و شاید نیازمند اعمال محدودیت ها باشد که از امروز این موضوع اجرایی می شود و ممکن است در برخی جاها مجبور باشیم برخی از افراد را در این استراحتگاه ها نگه داریم.

جهانپور تصریح کرد: مثل هفته های گذشته (هفته های اولیه شیوع بیماری) وابسته به تست PCR نیستیم و نخواهیم ماند این تست کارکرد اصلی اش شیوع طغیان ها است ولی الان ازمایشگاه های بسیاری داریم که می توانند تست PCR را تا ۱۰ هزار مورد در روز انجام بدهند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از اتباع را تحت مراقبت در سامانه سیب داریم و در بسیج ملی مقابله با کرونا هم می توانند مشارکت کنند ولی با توجه به اینکه پزشکان بدون مرز مایل بودند در ایران حضور داشته باشند و یک بیمارستان کوچک برای نگهداری بیماران کرونایی داشته باشند ترجیح دادیم از این امکانات و سرویس ها در استانهای مرزی برای نگهداری اتباع استفاده شود. ما در حال حاضر نیاز به ایجاد تخت اضافه و ارائه خدمات و تعداد پزشک و دارو نداریم و تجهیزات مراقبت های ویژه برای توسعه تخت های ICU را امروز بیشتر از هرچیزی نیاز داریم.

وی ادامه داد: چند شرکت ایرانی توانسته اند کیت های تشخیصی کرونا را تولید اولیه داشته باشند، موارد رفع اشکال طی شده و بعد از رفع اشکال نهایی تایید نهادهای مربوطه وارد آزمایشگاه های کشور می شود و دسترسی به این کیت ها با ورود کیت های ایرانی به بازار راحت تر خواهد شد.

جهانپور با گلایه از رسانه ملی گفت: متاسفانه رسانه ملی گزارش اشتباهی از انتقال بیماری کرونا از راه هوا پخش کرده است که این موضوع اصلاً مطرح نیست و کاملاً بی پایه و اساس است.

128
0 0