روند صعودی ابتلا به کرونا تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، شیرین افهمی، در گفتگوی ویژه خبری که شب گذشته روی آنتن شبکه دو سیما رفت، افزود: پس از گذر از این دوره، بیماری روند ثابتی خواهد داشت و سپس کاهش می‌یابد.

وی گفت: رعایت بهداشت، کاهش شدت واگیری ویروس و تغییرات آب و هوا می‌تواند به کاهش بیماری کمک کند، اما مهم این است که مردم رفتار بهداشتی خود از جمله بهداشت دست‌ها، رعایت فاصله‌ها، پرهیز از روبوسی و شرکت نکردن در تجمعات را رعایت کنند.

افهمی افزود: ویروس کرونا سرمادوست است و انتظار داریم شدت بیماری با گرم شدن هوا کاهش یابد، اما به دلیل انتقال فرد به فرد این ویروس ممکن است روند بیماری کرونا در هوای گرم نیز ادامه یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: رفت و آمدها موجب حضور افراد در تجمعات و انتقال ویروس می‌شود.

وی افزود: ضعف، کسالت عمومی، تب، سردرد و در برخی موارد چشم درد و مشکلات گوارشی و افت فشار خون و تنگی نفس از علائم بیماری کرونا است.

افهمی گفت: معمولاً سه تا پنج روز تب در بیمار ایجاد می‌شود که سیر آن رو به بهبودی است، اما اگر پس از این مدت شدت تب کاهش نیافت و حال بیمار بدتر شد باید به پزشک مراجعه کند.

وی افزود: البته بسیاری از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان با مراقبت‌هایی که از آنان می‌شود بهبود می‌یابند.

افهمی با بیان اینکه ویروس‌ها درمان دارویی قطعی ندارند و داروها فقط بار بیماری را کاهش می‌دهند، گفت: انبار کردن دارو در خانه یا استفاده از داروها پیش از ابتلاء به کرونا فقط موجب دامن زدن به هیجانات است و اثری در بهبود بیماری ندارد.

وی افزود: دارو در بیشتر موارد فقط برای کسانی تجویز می‌شود که در بیمارستان‌ها بستری هستند.

افهمی گفت: بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا دارو نیاز ندارند و فقط از مایعات و تب بر استفاده کنند.

98
0 0