دستور توقف توزیع ماسک در داروخانه ها اشتباه بود/توقع از داروسازان

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

حمید خیری، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: دستور توقف توزیع ماسک در داروخانه‌ها، نادرست بود و این تصمیم، تبعات خاص خود را به دنبال آورد که موجب نارضایتی مردم و داروسازان سراسر کشور شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه الکل ۷۰ درصد، اثرگذاری مناسبی برای پیشگیری از کرونا دارد، ولی واقعیت این است که الکل در اختیار داروخانه‌ها قرار نمی‌گیرد و دسترسی مردم به این اقلام به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

خیری تصریح کرد: مردم از داروسازان و داروخانه‌ها توقع دارند که اقلام مورد نیاز را تأمین کنند، این در حالی است که متأسفانه به دلیل عدم توزیع مناسب، دست داروخانه‌ها خالی است.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها، مانند بندر انزلی که دارای منطقه آزاد هستند، تلاش دادستان به منظور قرار گرفتن ماسک و دستکش در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان و داروخانه‌ها جهت توزیع میان مردم، قابل تقدیر است. ولی موضوع این است که این دسترسی داروخانه‌ها به الکل و سایر اقلام مورد نیاز، باید ساختارمند باشد و بر اساس برنامه ریزی و منظم صورت گیرد.

خیری با اشاره به نقش ۱۳ هزار داروخانه در سراسر کشور به عنوان پایگاه‌های قابل رجوع مردم، تاکید کرد: هر داروساز در داروخانه حداقل با ۵۰۰ نفر مواجه است و اگر همان آمار ابتلای دو درصدی را هم لحاظ کنیم، هر داروخانه حداقل با ۱۰ نفر در معرض خطر مواجهه مستقیم دارد.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، ادامه داد: داروسازان آمادگی ارائه خدمات و اقلام مورد نیاز را دارند ولی مشکل این است که اقلام در اختیار ما نیست و این هم برای داروسازان و هم برای مردم، آزار دهنده است.

وی با اشاره به فعالیت داروسازان در زمینه مقابله با کرونا، تصریح کرد: داروخانه‌ها ساعت کاری خود را کاهش نداده اند و در جبهه اول مقابله با کرونا قرار دارند.

خیری تاکید کرد: داروسازان شدیداً در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند ولی فداکارانه در خدمت مردم هستند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: توجیه بسیاری از سیاست گذاری ها و فرهنگ سازی های عمومی توسط داروسازان انجام می‌شود و این در حالی است که توجه کافی از سوی مدیران نمی‌شود.

خیری در پایان تصریح کرد: متأسفانه انعکاس مناسبی از فعالیت داروسازان انجام نمی‌شود و این موضوع رفته رفته مایه دلسردی همکاران در سراسر کشور می‌شود.

110
0 0