ردپای داروها با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشورهای همسایه

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، گفت: به رغم تشدید فشارها و تحریم‌ها، وضعیت دارویی در کشور خیلی بهتر بوده و به جرأت می‌توانم بگویم که به لطف خدا وضعیت دارو در کشور نه از پارسال بلکه از خیلی از سال‌ها بهتر است.

وی تاکید کرد: قلدری مانند آمریکا بر سرچشمه‌های انتقال پول نشسته و قلدرهای دیگری نیز به انواع مختلف، ایران را اذیت می‌کنند اما به لطف خدا، وضعیت دارو در کشور بسیار خوب است و تقاضا دارم که کمبودهای دارویی در استان‌ها را به موقع به ما اعلام کنید البته در حال حاضر کمبود دارو نداریم و تا شهریور سال آینده هیچ کمبود اساسی دارویی نداریم اما ممکن است پخش‌های دارویی مطالبات خود از بیمارستان‌ها را نگرفته باشند و داروی بیمارستان‌ها را ندهند که باید این مساله حل شود و در منابع، سهم دارو مدیریت و مشکلی برای تأمین دارو پیش نیاید.

وزیر بهداشت تصریح کرد: باید نسخه‌های خارجی بی مورد در استان‌ها، مهار شود. عمداً برخی از داروها را وارد نمی‌کنیم چون واردات این داروها، تولید داخلی را لگدمال می‌کرد. هنوز برخی از همکاران ما متأسفانه برخی داروهای وارداتی ممنوع شده را تجویز و می‌کنند.

نمکی اضافه کرد: باید در استان‌هایی که در معرض قاچاق دارو هستند، وقت بیشتری گذاشته شود و در برخی استان‌ها به ویژه استان‌های غربی و جنوب شرقی، هر قدر هم که دارو ارسال می‌کنیم باز هم می‌بینیم که موجودی ندارند. چرا این داروها که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده باید به کشورهای دیگر برود. رؤسای دانشگاه‌ها منتظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یا نیروی انتظامی نباشند بلکه خودشان دخالت کنند و در مبادی مرزی، نظارت و مداخله کنند و اجازه ندهند که ارزی که با گرفتاری زیاد تهیه می‌شود تقدیم کشورهای همسایه شود.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده هم ارز دارو و تجهیزات پزشکی، ۴,۲۰۰ تومان است و قیمت دارو به جز افزایش سنواتی و حدود ۱۰ درصدی، افزایشی نخواهد داشت. شرکت‌های دانش بنیان را در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، تقویت کنید. در دانشگاه‌ها باید به موضوع غذا و نظارت بر شرکت‌های غذایی توجه بیشتری کرد و به آن نظارت کرد تا مردم دچار مشکل نشوند.

101
0 0