تجمیع مراکز درمانی به نفع مردم و نظام سلامت است

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، در نشستی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وجود یک مرکز قلب پیشرفته برای ارائه خدمات تخصصی تحت پوشش دانشگاه علوم شهید بهشتی را مهم برشمرد و با اشاره به وجود پتانسیل بالا در زمینه درمان بیماری های قلبی در بیمارستان شهید مدرس بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در این مرکز تاکید کرد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، در صورتی که مراکز را به سمت ارائه خدمات پیشرفته سوق دهیم و منابع انسانی، تجهیزاتی و مالی را در یک مرکز تجمیع کنیم، قطعا به نفع مردم، حوزه سلامت و سازمان های بیمه گر است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی بیمارستان شهید مدرس گفت: با توجه به جمعیت بالای مناطق اطراف این مرکز و ضرورت تسهیل دسترسی مردم به خدمات تخصصی قلب، رفع نیازهای این مرکز بسیار مهم و مورد تاکید است.

جان بابایی گفت: با بهره گیری از فضای فعلی و با کمترین هزینه می توان بهینه سازی این بیمارستان از بعد ساختاری و تجهیزات پزشکی انجام داد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در خصوص این مرکز تصمیمات دانشگاه مورد حمایت وزارت بهداشت خواهد بود و آمادگی همکاری و مساعدت وجود دارد.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بیمارستان شهید مدرس در پذیرش بیماران قلبی گفت: این مرکز  با توجه به پتانسیل بالا، دارا بودن پیشینه قدیمی و حضور اساتید برجسته قلب و عروق، ظرفیت بالایی برخوردار است و بخش عمده ای از خدمات پزشکی موجود در زمینه قلب و عروق  در بیمارستان مدرس استقرار یافته است.

وی با اشاره به نگاه عمیق معاونت درمان وزارت بهداشت در راستای برنامه ریزی برای توسعه این مرکز، اظهار اداشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی بیمارستان شهید مدرس با توسعه این مرکز بتوانیم خدمات بسیار ارزنده ای را درحوزه قلب و جراحی قلب به بیماران ارایه دهیم و از بعد آموزشی و پژوهشی نیز این مرکز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

در خاتمه این نشست مقرر شد ضمن مشخص شدن نیازهای بیمارستان شهیدمدرس، برنامه مدون استراتژیکی در فاز میان مدت در خصوص نیرو، تجهیزات، ساختار و بودجه مورد نیاز مرکز تدوین شده و به وزارت بهداشت ارایه شود. همچنین بازدیدی نیز با حضور معاون درمان وزارت بهداشت از اورژانس و بیمارستان مذکورصورت گیرد.

براساس این گزارش، نشست بررسی راه های توسعه و ارتقای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهید مدرس، در دفتر معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد.

108
0 0