اراده ای برای اجرای قانون ۱۳ ساله تعرفه پرستاری وجود ندارد

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شریفی مقدم، با اشاره به این که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، افزود: تمامی اقدامات کارشناسی و فنی با بیش از ۷ هزار نفرساعت انجام شده و تعرفه های خدمات پرستاری به شکل های مختلف مانند موردی، بسته ای و بخشی و هر آنچه که مد نظر بوده تهیه شده است.

وی، فرآیند پیگیری های لازم در جهت اجرای قانون را از گذشته تا کنون را اینگونه برشمرد : آئین نامه اجرایی  این قانون تهیه و در جلسات متعدد در وزارتین بهداشت و رفاه ، بیمه سلامت ، کمیسیون اجتماعی دولت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح شده و دستور اجرای آن توسط روسای جمهور و معاونین روسای جمهوری به وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری، در خصوص پشتوانه قوی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خاطر نشان کرد: در تبصره بند ث ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شد که اعتبار اجرای قانون را در قالب بودجه سالانه از محل منابع بودجه عمومی دولت تامین نماید .

وی با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته پیشنهاد تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون مذکور از سوی سازمان نظام پرستاری به وزارت بهداشت داده شده تا پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گیرد، تصریح کرد: امسال هم پیشنهاد مذکور یعنی دو هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون از سوی سازمان نظام پرستاری به وزارت بهداشت داده شده است .

شریفی مقدم با اشاره به این که با توجه به پیشنهادات سازمان نظام پرستاری در خصوص بودجه و عدم اجرای این قانون اظهار داشت: جامعه پرستاری کشور از تمامی مبادی ذی ربط، در ابتدا از وزارت بهداشت، سپس سازمان مدیریت و در نهایت مجلس شورای اسلامی انتظار دارد، قانون ۱۳ سال بر زمین مانده پرستاری را اجرایی نمایند.

وی یادآور شد: جامعه پرستاری همچنین از معاونت نظارت بر اجرای قوانین مجلس هم درخواست دارد که موضوع اجرای قانون و دلایل عدم اجرای آن را پیگیری نمایند. زیرا این قانون پس از طی مراحل کارشناسی در جلسات متعدد با اکثریت آرا در صحن علنی توسط نمایندگان تصویب شده و عدم توجه مجموعه دولت به مصوبه مجلس باعث کاهش اعتبار قوانین خواهد شد .

شریفی مقدم با اشاره به لزوم ورود همه جانبه بدنه پرستاری برای پیگیری قانون تعرفه خدمات پرستار، افزود: از ۱۴۰ هیئت مدیره های نظام پرستاری انتظار می رود از طریق ارتباط با نمایندگان مجلس در حوزه انتخابی خود به موضوع اجرای قانون تعرفه گذاری در فصل بودجه ورود، حساس و پیگیری نمایند.

131
0 0