کمبود بودجه بیمه ها نباید ارائه خدمات به مردم را محدود کند

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر ضیاء، گفت: در صورت تحقق این موضوع بخش زیادی از مشکلات کاهش و در نهایت خدمات مطلوبی به بیماران ارائه خواهد شد در غیر این صورت ساختار درستی شکل نخواهد گرفت و بیمه‌ها قادر نخواهند بود رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی، رویکرد بیمه سلامت در تعامل با انجمن داروسازان به عنوان نماینده داروخانه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تاکنون جلسات کارشناسی متعددی با سازمان بیمه سلامت برگزار شده است. در گذشته عدم پرداخت مطالبات نارضایتی بسیاری را ایجاد کرده بود ولی اکنون وضعیت نسبت به قبل تا حدود زیادی بهتر شده که در صورت تداوم این موضوع رضایت هر چه بیشتر همکاران و مهم تر از همه نقدینگی در حوزه دارو را در پی خواهد داشت.

ضیاء ادامه داد: در حال حاضر برنامه هایی با همکاری بیمه سلامت در حال اجراست تا روز به روز به سمت بهتر شدن وضعیت در حوزه دارو حرکت کنیم.

رئیس انجمن داروسازان ایران، بر واقعی دیده شدن سرانه و تعرفه‌ها تاکید کرد و گفت: برآورد ما باید بر اساس سرانه واقعی باشد تا بیمه‌ها بر اساس آن خدمات را پوشش دهند چرا که دیگر با قیمت‌های دوگانه و محدودیت‌های مالی نمی‌توان پوشش کاملی برای بیمه‌شدگان فراهم کرد. 

ضیاء بیان کرد: ما نیز می دانیم که بیمه‌ها با کمبود بودجه مواجه هستند ولی این موضوع نباید در ارائه خدمت به بیماران محدودیتی ایجاد کند. در اکثر کشورها نیز این محدودیت وجود دارد ولی با ارزیابی درست از شرایط موجود و محاسبه واقعی سرانه می‌توان بخش زیادی از مشکلات را کاهش و در نهایت خدمات مطلوبی به بیماران ارائه داد در غیر این صورت ساختار درستی شکل نخواهد گرفت و بیمه‌ها قادر نخواهند بود رسالت خود را به درستی انجام دهند.

132
0 0