مشکل مردم دسترسی به خدمات سرپایی است

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، در حاشیه بازدید از دو بیمارستان خیر ساز کودکان حکیم و بیمارستان مهدی کلینیک، افزود: مردم بیشتر مشکل دسترسی به خدمات سرپایی دارند چرا که ۹۰ درصد مراجعات مردم برای دریافت این نوع خدمات است، از این رو بیمارستان ها باید تلاش کنند کلینیک ها و درمانگاه های خود را فعال نگه دارند.

وی بیان کرد: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی کودکان حکیم به عنوان یکی از بیمارستان‌های بزرگ اطفال در کشور  است که می تواند نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی داشته باشد.

جان بابایی با بیان اینکه بیمارستان اطفال حکیم می تواند به عنوان بیمارستان پیوند نیز فعالیت کند و بعدها بانک اهدا عضو نیز به آن اضافه شود ، افزود: این مرکز می تواند به مرور زمان به عنوان یک مرکز جامع در زمینه پیوند شناخته شود و خدمات را به صورت یکپارچه ارائه دهد. در نتیجه دسترسی مردم تسهیل و رضایت مندی افزایش خواهد یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: اهمیت راه اندازی این مرکز به دو دلیل تخصصی بودن در حوزه اطفال و قرار گیری در جنوب شهر تهران به عنوان یکی از محروم ترین نقاط کشور قابل توجه است، چرا که شاخص تخت به جمعیت در بعضی از نقاط جنوب تهران کمتر از نیم است و راه اندازی آن امکان افزایش ارائه خدمات را ایجاد خواهد کرد.

جان بابایی، در بازدید از بیمارستان در حال ساخت مهدی کلینیک، این پروژه را برای کلانشهر تهران مهم دانست و با اشاره به اینکه پیشرفت های خوبی در ساخت این دو مرکز صورت گرفته و نقشه ساخت این دو مرکز با توجه به وسعت پروژه مناسب و امکان توسعه آن نیز وجود دارد، ادامه داد: امیدواریم این دو پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد و با تجهیز آنها سطح دسترسی مردم به خدمات درمانی افزایش یابد.

وی گفت: خوشبختانه کشور در زمینه ساخت تجهیزات به خودکفایی خوبی رسیده است به عنوان مثال تقریبا تمامی تجهیزات اتاق عمل، دستگاه دیالیز و رادیولوژی دیچیتال در داخل کشور ساخته می شود و امیدواریم خط تولید ام ار ای و سی تی اسکن هم در کشور راه اندازی شود تا از نظر تجهیزات پزشکی، دیگر وابستگی چندانی به دیگر کشور ها نداشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت در پایان در خصوص نقش خیرین گفت: خیرین همیشه پشتوانه حوزه بهداشت و درمان بودند و در این راستا نیازمند مشارکت، همراهی و تعامل همه جانبه با آنها هستیم.

127
0 0