داروخانه ها را نجات خواهیم داد/ شکل گیری استقلال دارویی در کشور

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شانه ساز، بعد از ظهر دوشنبه در مراسم اختتامیه هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، افزود: ما در یک نقطه تاریخی قرار گرفتیم که وزیر بهداشت خود یک داروساز است و داروساز بودن خود را انکار نمی کند و لذا باید از حضور ایشان نهایت بهره را ببریم. 

وی گفت: همکاران داروساز گلایه دارند که چرا برخی محصولات دارویی خارج از داروخانه عرضه می شود و محل عرضه دارو حتما باید داروخانه باشد.

شانه ساز ادامه داد: وزیر بهداشت به این مسئله اشراف دارد و قانون تدوین شده برای دریافت حق فنی توسط داروخانه را قانونی دانسته و ابلاغ نموده است.

وی با اشاره به ابلاغ وزیر بهداشت برای اینکه تعرفه داروها بازنگری شود، گفت: داروخانه را از وابستگی به اقلام دارویی نجات خواهیم داد و به مکانی برای ارائه خدمات به بیمار تبدیل خواهیم نمود. 

شانه ساز با عنوان این مطلب که یک آمار کم نظیر در تولید دارو داریم که نیاز حیاتی کشور را برطرف می کند، افزود: امروز استقلال دارویی در کشور شکل گرفته است.

وی گفت: امروز اگر صنعت داروسازی کشور نبود، باید به قیمت کشورهای شرق آسیا ۲۵ میلیارد دلار و با قیمت کشورهای غربی ۴۴ تا ۴۵ میلیارد دلار برای واردات دارو هزینه می‌کردیم که این مقدار حتی از فروش نفت کشور بیشتر بود.

رئیس سازمان غذا و دارو، افزود: امیدواریم با بسته سند جامع خدمات سلامت توسط داروخانه‌ها که با همکاری انجمن ها آماده سازی شده، گام بلندی برای رفع مشکلات داروسازان برداشته شود.

119
0 0