هدف دشمنان ایجاد چالش در حوزه دارویی ایران است

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شانه ساز ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی رسمی از داروی برکسورف (اولین سورفکتانت ریوی تولید شده در ایران که به داروی درمان زجر تنفسی نوزادان مشهور است)، اظهار کرد: رؤیای تولید این دارو امروز به واقعیت پیوسته است.

وی از داروی برکسورف به عنوان دارویی که معمولی نیست یاد کرد و گفت: تولید این دارو نیازمند دانش فنی بالایی است، این مهم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دست اندرکاران صنعت محقق شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه داروی برکسورف ۴.۵ تا ۵ میلیون دلار ارز بری داشته است، گفت: اهمیت استراتژیک این محصول برای گروه های هدف بیشتر از ابعاد اقتصادی و ارزبری آن است.

شانه ساز با بیان اینکه برای جبران کمبودهای دارویی برنامه ریزی کرده ایم، گفت: دشمنان به دنبال چالش در حوزه دارویی ما هستند ولی متخصصان داخلی ثابت کرده اند که می توانند داروهای مهم را تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان واردات مواد اولیه دارویی به ایران را نیز با مشکل مواجه کرده اند، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده طی دو سال آینده تامین و تولید دارو در کشور با مشکلی مواجه نیست زیرا تحریم ها انگیزه ما و همت محققان را بیشتر کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه برای تولید مواد اولیه دارویی گام های بزرگی بر می داریم، گفت: ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور از حیث عددی را می توانیم تامین می کنیم.

شانه ساز در بخش دیگری با بیان اینکه به دنبال افزایش صادرات دارو هستیم، گفت: برای کمک به دولت درصدد حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان برای ورود به حوزه دارو هستیم.

112
0 0