آیین‌نامه کمیسیون پزشکی بنیاد شهید به‌روزرسانی می‌شود

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی سرپرست گروه‌های تخصصی کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه ۱۵ مردادماه با حضور حمیدرضا حبیب‌ اللهی مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص در محل این کمیسیون برگزار شد.

حبیب‌ اللهی در این نشست با اشاره به حضور رشته‌های تخصصی گوناگون در کمیسیون پزشکی بنیاد، گفت: پزشکان عزیزی که در این مجموعه بدون هیچ چشم‌ داشتی و فقط به دلیل اعتقادات شخصی با بنیاد همکاری می‌کنند دارای رتبه‌های بالای دانشگاهی و دانشیار و استاد تمام هستند.

وی ادامه داد: برنامه کمیسیون ایجاد انسجام و حضور یکی از پزشکان متخصص به‌عنوان سرتیم در برخی گروه‌ها است و این برنامه شامل گروه‌هایی چون جراحی‌های تخصصی و غیرتخصصی از جمله ارتوپدی، گوش، حلق و بینی و سایر گروه‌ها می‌شود.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص دلایل ایجاد گروه‌های تخصصی، گفت: یکی از دلایل این کار ایجاد تمرکز علمی برای کارهای تحقیقاتی و علمی در کمیسیون پزشکی است که با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر کشور انجام می‌شود و همچنین به دنبال آموزش گروه‌های تخصصی جدیدتر هستیم.

حبیب‌اللهی افزود: طبق آیین‌نامه، درصد جانبازی بر اساس کتابچه کُدینگی که در کمیسیون وجود دارد تعیین می‌شود و ضایعات بر اساس توصیفی که از آن‌ها صورت می‌گیرد، کُدی را دریافت می‌کنند و درصد بر اساس این کد به جانباز تعلق می‌گیرد. این کتابچه هر ۵ سال باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد و یکی از برنامه‌های کمیسیون پزشکی ارتقا و به‌روزرسانی این کتابچه و آیین‌نامه کمیسیون پزشکی است.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص حقوق قانونی جانبازان تأکید کرد و گفت: بعضی از جانبازان عزیز به‌طور کامل از حقوق قانونی خود آگاه نیستند و در طرح پایش سلامت مراجعه معکوس یا خادم به مخدوم برای ایثارگران عزیز اجرایی می‌شود و تصمیم داریم همین الگو را در کمیسیون پزشکی نیز اجرا کنیم و قطعاً این کار علاوه بر اهمیت در حوزه پژوهش، رضایتمندی بسیار زیادی را برای جانبازان به دنبال خواهد داشت.

134
0 0