آماده‌سازی ۲ بیمارستان‌ صحرایی و ۱۶ درمانگاه‌ هلال احمر در عرفات

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقی حلی ساز گفت: با هماهنگی و تمهیدات انجام شده، هم اکنون کار آماده سازی و انتقال تجهیزات پزشکی و درمانی دو بیمارستان صحرایی و ۱۶ درمانگاه در عرفات و منا شروع شده و تا هفتم ذی الحجه به اتمام خواهد رسید.

حلی ساز گفت: فعالیت بیمارستان و درمانگاه‌های مستقر در عرفات و منا از ۸ ذی الحجه برابر با ۱۸ مرداد، روز جمعه آغاز و آماده ارائه خدمات درمانی به حجاج ایرانی می شود.

وی با اشاره به به کارگیری بیش از ۴۰۰ کادر درمانی پزشکی در ایام تشریق افزود: تعداد ۱۲ دستگاه آمبولانس مرکز پزشکی هلال‌احمر ایران با تمام تهجیزات در منا و عرفات برای خدمت‌دهی به زائران آماده خواهند بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درخصوص استقرار بخش های مختلف بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در عرفات و منا گفت: بیمارستان صحرایی شامل بخش‌های اورژانس، بستری زنان و مردان و تخصص‌های داخلی، قلب، زنان، روان‌پزشکی، چشم‌ پزشکی، ارتوپدی، عفونی، دندانپزشکی و داروخانه، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه و پرستاری برای ارائه بهترین و ایده‌آل‌ترین شکل خدمات درمانی به ضیوف الرحمن است.

حلی ساز به ماموریت اصلی این مرکز در حج تمتع اشاره کرد و افزود: مرکز پزشکی وظیفه اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی با اطمینان از وجود امکانات و حضور متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از این سفر معنوی بهره ببرند.

107
0 0