درخواست اپتومتریست ها از وزیر بهداشت

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله فرزانه، روز شنبه در نشست خبری بیست و دومین کنگره انجمن علمی اپتومتری ایران که از ۲۳ تا ۲۵ مرداد ۹۸ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود، گفت: متاسفانه رشته اپتومتری در ایران از کشورهای اطراف خودمان هم پایین تر است و دلیل آن نیز، موانع پیش رو در مسیر ایجاد دکترای حرفه ای اپتومتری است.

وی با عنوان این مطلب که همه کشورها دکترای حرفه ای اپتومتری دارند، افزود: متاسفانه کشور ما از دکترای حرفه اپتومتری که نیاز اساسی جامعه است، محروم است و دلیل آن نیز، موانعی است که در وزارت بهداشت وجود دارد.

فرزانه با بیان این مطلب که دانش و علوم بینایی مثل سایر علوم پزشکی خیلی پیشرفت کرده است، ادامه داد: آنچه مسلم است، اینکه در یک دوره چهار ساله نمی توان علوم اپتومتری را آموزش داد. از همین رو، لازم است دکترای حرفه ای این رشته تاسیس شود.

وی با عنوان این مطلب که بیش از 100 نفر از اپتومتریست های کشورمان در کشورهای دیگر تحصیل می کنند، گفت: ما این موضوع را چند بار در دوره ای مختلف وزارت بهداشت، از وزرای وقت درخواست کرده ایم اما موانعی در این وزارتخانه وجود دارد که باعث شده به نتیجه نرسیم.

فرزانه با درخواست از وزیر بهداشت برای رفع موانع تاسیس دکترای حرفه ای اپتومتری در کشور، افزود: ما از مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور نیز می خواهیم به ما کمک کنند تا بتوانیم این موانع را برداریم.

131
0 0