پیش بینی ساخت بیمارستان جدید در شادگان/پذیرش بیمار از فاو عراق

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی عصر امروز در جریان بازدید از بیمارستان معرفی زاده و کلینیک تخصصی شادگان در جمع خبرنگاران گفت: به رغم بازسازی بیمارستان قدیمی شادگان که در حال ارائه خدمات به شهروندان نیز هست اما نیاز به انجام اقدامات بیشتری در این باره داریم و برای آن نیز رایزنی هایی برای احداث یک بیمارستان جدید در شادگان انجام شده است.

وی با اشاره به زمان بر بودن ساخت این بیمارستان جدید افزود: به منظور جبران فاصله زمانی ساخت بیمارستان جدید تا بهره برداری باید از بیمارستان موجود به صورت بهینه استفاده و نیاز مردم رفع شود؛ از آنجایی که شادگان شهرستانی بزرگ است و فاصله قابل توجه ای تا آبادان و اهواز دارد باید ترتیبی اتخاذ کرد تا کمترین انتقال بیمار از این جا به سایر شهرها انجام شود؛ به طور معمول در شهرهایی که بیمارستان صد تختخوابی وجود دارد انتظارمان آن است که ۷۰ درصد بیماران در شهرستان درمان شوند و به خارج شهر منتقل نشوند.

حریرچی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ متخصص در این شهرستان فعالیت دارند اما تعداد آنها کافی نیست؛ در برخی رشته ها نیز اصلا متخصصی وجود ندارد، البته تمهیداتی اندیشیده شده تا برخی متخصصان دیگر نیز بر مجموعه فعلی افزوده شود.

قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به اینکه در این شهرستان تعداد مجروحان نیز قابل توجه است و خدمات ویژه ای نیز به آنان ارائه می شود، امیدواریم که بتونیم از محل منابعی که از طرح تحول سلامت اختصاص می یابد و منابعی که برای بیمارستان جدید پیش بینی می کنیم مشکلات بیمارستانی مردم برطرف شود.

پذیرش بیمار از فاو و ام القصر

حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بازدید خود از بیمارستان شهر اروندکنار گفت: در اروند کنار یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوبی راه اندازی شده که به آی.سی.یو و سی.سی.یو نیز مجهز شده است، اما باید توجه داشت که این گونه بیمارستان ها در شهرهای کوچک به طور معمول بیماردهی خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه دعا می کنیم کسی بیمار نشود اما رونق و توسعه هر بیمارستان به تعداد بیماران مراجعه کننده به آن بستگی دارد، افزود: آمار بیماری شناسی و بیمار دهی اصولی دارد و از آنجایی که به نظر نمی رسد که این بیمارستان تنها از بیماران محلی بتواند پر شود یکی از گزینه ها ی خوبی در این باره استفاده از پتانسیل فاو و ام القصر در قالب توریست درمانی است که می توانند به این بیمارستان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: انجام این کار هم برای رونق منطقه و هم رونق بیمارستان مفید و ثمربخش است ضمن آنکه منافع حاصل از این اقدام می تواند سرویس دهی به خود مردم را افزایش دهد که در این باره نیز برنامه ریزیهای مربوطه انجام می شود.

169
0 0