آغاز ثبت ملی اطلاعات پرستاران در سامانه صلاحیت حرفه ای

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حضرتی، اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای در جهت جمع آوری اطلاعات دقیق و به روز کادر پرستاری در تمام بخش های کشور، برنامه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه های وابسته شامل همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، فوریت های پزشکی، بهیار، کمک پرستار و کمک بهیار آغاز شده است.

وی افزود: در مرحله اول، سه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اصفهان و نیشابور به عنوان دانشگاه های منتخب برای اجرای این برنامه اعلام امادگی کرده اند.

معاون وزیر بهداشت، گفت: پرستاران و گروه های وابسته چه افراد شاغل و چه بازنشسته یا بیکار می بایست در یک فرصت یک ماهه (مهرماه) با مراجعه به سایت مرکز صلاحیت حرفه ای پرستاران به نشانی Rn.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کنند. این کد در مرحله صدور پروانه صلاحیت حرفه ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حضرتی ادامه داد: این اطلاعات در مرحله بعد، توسط بانک های اطلاعاتی موجود در وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری اعتبارسنجی شده و از اطلاعات جمع بندی شده جهت برنامه ریزی نیروی انسانی استفاده خواهد شد.

وی از تمام همکاران گروه پرستار در سه دانشگاه تبریز، اصفهان و نیشابور خواست تا با مراجعه به سامانه صلاحیت حرفه ای پرستاران نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. همچنین مدیران پرستاری، گروه پرستاری را برای ثبت اطلاعات ترغیب کنند. 

145
0 0