اورژانس هوایی ۲۳ هزار نفر را منتقل کرده است

به نقل از سایت اخبار  درمان و تعذیه :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند شامگاه یکشنبه در دیدار آیت الله العظمی سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، گفت: در برخی مناطقی که جابه‌جایی آمبولانس به سختی صورت می‌گیرد از موتور آمبولانس استفاده می‌شود و تلاش داریم همه خدمات و فعالیت‌های اورژانس با دقت بالایی انجام شود.

به گفته وی، اورژانس کشور در ارزش‌یابی سازمان بهداشت جهانی در رده گروه الف قرار دارد و با کشورهای اروپایی هم رقابت می‌کند همچنین رتبه هشتم تا نهم را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: طبق نام‌گذاری سال ۹۷ به حمایت از تولید داخلی اورژانس کشور افتخار دارد که از همه تجهیزات تولید داخل بهره‌مند است و نیروی آن نیرویی کارآمد و سرآمد هستند.

وی اظهار داشت: در کشور ۳۹ بالگرد در قالب اورژانس هوایی فعالیت دارد که تاکنون ۲۳ هزار نفر را جابه‌جا و ۶۵ درصد از این بالگردها مجهز به اتاق عمل بوده و همه خدمات آن‌ها رایگان است.

کولیوند گفت: اکنون ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور فعالیت دارند و اخیراً ۷۰۰ دستگاه به ناوگان اورژانس کشور هم افزوده شده است.

وی افزود: در زمینه پیشگیری آموزش‌های خوبی به دانشجویان، سربازان و هم‌چنین دانش آموزان کشور ارائه شده است و در اربعین حسینی(ع) برای زائران برنامه‌ریزی کرده است.

124
0 0